Aero je plně zodpovědné za vývoj, industrializaci, certifikaci a výrobu pevné náběžné hrany křídla (FLE) a pracujeme na industrializaci a výrobě všech dveří, nákladní rampy a druhé části zadního trupu.
Projekt byl zahájen brazilským letectvem, které objednalo 28 letadel se závazkem částečně financovat jejich vývoj. Kolumbie, Chile, Argentina, Portugalsko a Česká republika také projevily zájem o získání letadla, přičemž Aero je strategickým partnerem pro sdílení rizik se společností Embraer. Letadlo se poprvé představilo v říjnu 2014, a první let se uskutečnil 3. února 2015. Certifikace letadla se očekává v průběhu roku 2017 a do provozu v roce 2018.
Počáteční letová schopnost byla dosažena v prosinci 2017, kdy dva prototypy nahromadily dohromady 1 500 letových hodin a během laboratorního testování 40 000 hodin. Třetí postavený a první sériový letoun KC-390 poprvé letěl 6. října 2018 a ve stejném měsíci získal civilní typovou certifikaci a vojenskou certifikaci by měl obdržet do konce roku 2019.
Obrázek: Části letounu vyvinuté a vyráběné v Aero Vodochody AEROSPACE
Test KC-390 pojíždění na mokré runwayi (Water spray test)