L-39 Albatros

- První let v roce 1968/ukončení výroby 1995
- Cvičný proudový letoun pro země Varšavské smlouvy
- Vyrobeno téměř 3 000 kusů
- Více než 40 vojenských provozovatelů ve všech klimatických podmínkách
- Dodnes používán 20 akrobatickými týmy
- Kolem 700 letounů L-39 stále v civilním i vojenském provozu

L-39 Albatros

3 000+
dokončených cvičných proudových letounů L-39 a L-59.
5 000 0000
letových hodin na těchto letounech
45
vojenských uživatelů
50 let
servisní podpory
L-39
AERO nabízí uživatelům letounů L-39 širokou škálu krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých řešení.
Komplexní program údržby typu L-39, který mu umožňuje létat po další desetiletí.
Generální opravy
Maintenance Repair & Overhaul
Generální opravy doslova dávají „nový život“ letounům. Využíváme jedinečné know-how, dokumentaci a metody generální opravy k zajištění bezpečného a spolehlivého budoucího fungování.
Letouny po generální opravě splňují požadavky jako zcela nové letouny sjíždějící z výrobní linky a mají plnou AERO záruku.
Program prodloužení životnosti
Životnost letounu L-39 je omezena kumulativní únavou, která je dána především hodnotou a četností vertikálního zatížení během provozu.
Pokud je letoun provozován na navržených konstrukčních spektrech, skutečná životnost letounu z hlediska letových hodin přesně odpovídá zápisům v palubním deníku a může dosáhnout až 3 000 – 4 500 letových hodin (v závislosti na verzi).
Přestavba motoru /Remotorizace
Pro provozovatele letounů L-39, kteří chtějí zvýšit výkony a dostupnost svých letadel, nabízí společnost AERO možnost přestavět stávající letouny na nové motory Williams International FJ44-4M s výkonem 16,87 kN.
Prodejní a logistická podpora Logistic Support
Poskytujeme plnou poprodejní podporu (náhradní díly, služby, školení, poradenství atd.)
Pro zkrácení dodacích lhůt a zvýšení flexibility navrhuje společnost AERO svým zákazníkům smlouvu FOSS (Follow-On Support Service).
Aby byla zajištěna letová způsobilost letounů L-39 i přes rostoucí věk a počet nalétaných hodin, jsou používány nové metody údržby a generálních oprav, zahrnující:

Technické specifikace
Parametr | L-39C | L-39ZO | L-39ZA |
---|---|---|---|
Rozpětí (m) | 9,44 | ||
Délka (m) | 12,13 | ||
Výška (m) | 4,70 | ||
Nosná plocha (m2) | 18,80 | ||
Hmotnost prázdného letounu (kg) | 3 456 (3 196) | 3 470 | 3 400 |
Vzletová hmotnost maximální (kg) | 4 700 (4 300) | 5 616 | 5 500 |
Zatížení na jednotku plochy (kg/m2) | 229 (218) | 296 | 290 |
Maximální rychlost ve vodorovném letu (km/h) H = 0 m | 700 (660) | 610 | 610 |
H = 5 000 m | 750 (680) | 630 | 620 |
Maximální přípustná rychlost (km/h) | 910 | 850 | 850 |
Přistávací rychlost (km/h) | 165 (160) | 185 | 195 |
Počáteční stoupavost při normální vzletové hmotnosti (m/s) | 22 (16) | 13,5 | 13,5 |
Doba výstupu do 5 000 m (min) | 5 (7,5) | 10 | 11 |
Praktický dostup (m) | 11 500 (11 000) | 7 500 | 7 500 |
Rozjezd na pevné ploše (m) | 480 (600) | 970 | 1 100 |
Rozjezd na trávě (m) | 630 | ||
Dojezd na pevné ploše s brzděním (m) | 600 (700) | 800 | 800 |
Dojezd na trávě s brzděním (m) | 700 | ||
Dolet v H=5 000 m (km) | 1 000 (900) | 1 260 | 1 200 |
Maximální doba letu (h.min) | 2.30 (2) | 3.20 | 3.20 |