L-39 Albatros
						- První let v roce 1968/ukončení výroby 1995
 - Cvičný proudový letoun pro země Varšavské smlouvy
 - Vyrobeno téměř 3 000 kusů
 - Více než 40 vojenských provozovatelů ve všech klimatických podmínkách
 - Dodnes používán 20 akrobatickými týmy
 - Kolem 700 letounů L-39 stále v civilním i vojenském provozu
 
				L-39 Albatros
				3 000+
dokončených cvičných proudových letounů  L-39 a L-59.
5 000 000
letových hodin na těchto letounech
45
vojenských uživatelů
50 let
servisní podpory
L-39
AERO nabízí uživatelům letounů L-39 širokou škálu krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých řešení.
Komplexní program údržby typu L-39, který mu umožňuje létat po další desetiletí.
Generální opravy
Maintenance Repair & Overhaul
Generální opravy doslova dávají “nový život” letounům. Využíváme jedinečné know-how, dokumentaci a metody generální opravy k zajištění bezpečného a spolehlivého budoucího fungování.
Letouny po generální opravě splňují požadavky jako zcela nové letouny sjíždějící z výrobní linky a mají plnou AERO záruku.
Program prodloužení životnosti
Životnost letounu L-39 je omezena kumulativní únavou, která je dána především hodnotou a četností vertikálního zatížení během provozu.
Pokud je letoun provozován na navržených konstrukčních spektrech, skutečná životnost letounu z hlediska letových hodin přesně odpovídá zápisům v palubním deníku a může dosáhnout až 3 000 – 4 500 letových hodin (v závislosti na verzi).
Přestavba motoru /Remotorizace
Pro provozovatele letounů L-39, kteří chtějí zvýšit výkony a dostupnost svých letadel, nabízí společnost AERO možnost přestavět stávající letouny na nové motory Williams International FJ44-4M s výkonem 16,87 kN.
Prodejní a logistická podpora Logistic Support
Poskytujeme plnou poprodejní podporu (náhradní díly, služby, školení, poradenství atd.)
Pro zkrácení dodacích lhůt a zvýšení flexibility navrhuje společnost AERO svým zákazníkům smlouvu FOSS (Follow-On Support Service).
Aby byla zajištěna letová způsobilost letounů L-39 i přes rostoucí věk a počet nalétaných hodin, jsou používány nové metody údržby a generálních oprav, zahrnující:
					Technické specifikace
| Parametr | L-39C | L-39ZO | L-39ZA | 
|---|---|---|---|
| Rozpětí | 9,46 m | 9,46 m | 9,46 m | 
| Délka | 12,13 m | 12,13 m | 12,13 m | 
| Výška | 4,77 m | 4,77 m | 4,77 m | 
| Nosná plocha | 18,80 m2 | 18,80 m2 | 18,80 m2 | 
| Hmotnost prázdného letounu | 3 456 kg | 3 470 kg | 3 400 kg | 
| Vzletová hmotnost maximální | 4 700 kg | 5 616 kg | 5 500 kg | 
| Zatížení na jednotku plochy | 229 kg/m2 | 296 kg/m2 | 290 kg/m2 | 
| Maximální rychlost ve vodorovném letu (H = 0 m) | 700 km/h | 610 km/h | 610 km/h | 
| Maximální rychlost (H = 5 000 m) | 750 km/h | 630 km/h | 620 km/h | 
| Maximální přípustná rychlost | 910 m/h | 850 m/h | 850 m/h | 
| Přistávací rychlost | 165 m/h | 185 m/h | 195 m/h | 
| Počáteční stoupavost při normální vzletové hmotnosti | 22 m/s | 13,5 m/s | 13,5 m/s | 
| Doba výstupu do 5 000 m | 5 min | 10 min | 11 min | 
| Praktický dostup | 11 500 m | 7 500 m | 7 500 m | 
| Rozjezd na pevné ploše | 480 m | 970 m | 1 100 m | 
| Rozjezd na trávě | 630m | ||
| Dojezd na pevné ploše s brzděním | 600 (m | 800 m | 800 m | 
| Dojezd na trávě s brzděním | 700 m | ||
| Dolet v H=5 000 m | 1 000 km | 1 260 km | 1 200 km | 
| Maximální doba letu | 2,30 h/min | 3,20 h/min | 3,20 h/min |