Aero Vodochody AEROSPACE spolupracuje s různými dalšími firmami na projektech, které vedou ke spolupráci na výrobě letadel rodiny Airbus. Tradice výroby leteckých struktur pro Airbus začala v roce 2009, když Aero podepsalo smlouvu s Messier-Bugatti-Dowty na sestavy podvozků. Na základě úspěšných dodávek a bezchybné synergie se další společnosti zabývaly společností Aero při výběru svých partnerů dodávajících vynikající produkty pro letadla Airbus SE, o kterých se můžete dozvědět více níže.
V případě partnerství se společností STA jsme zodpovědní za kompletní rozvoj vývoje, industrializace a výroby konstrukce skořepiny rámu dveří nákladního prostoru a okolního prostoru letadel A321 v programu konverzí letounů z osobních na nákladní. Tento kontrakt je podepsán od roku 2016 a A321 je stále aktivní.
Společnost STA provozuje globální síť MRO se zařízeními a přidruženými společnostmi v Americe, Asii a Tichomoří a v Evropě. Je to největší dodavatel draků pro komerční letadla v oblasti MRO na světě se zákazníky po celém světě, zahrnující přední letecké společnosti, dopravní a vojenské operátory.
Kompozitové sestavy
Společnost Aero odpovídá za dodávku kompozitových dílů a malých sestav pro A350 (kolébky / X-závorky) a A400M (RAIO & VTP). MTA poskytuje složené součásti, které AVA nísledně sestavuje, a poté je dodává zpět do MTA.
Pevná náběžná hrana pro A220
Společnost Aero je plně zodpovědná za vývoj, industrializaci, certifikaci a výrobu kompletně sestaveného a vybaveného dílu: pevná náběžná hrana (FLE) křídla připravená k namontování na letadlo Airbus A220.
O letadle
Letadlo Airbus A220 je jedno-uličkové letadlo pro komerční provoz na krátké a střední vzdálenosti. Dvě verze letadla (A220-100 a A220-300) mohou přepravovat 100 až 150 cestujících. Toto letadlo bylo vyvinuto a postaveno kanadskou společností Bombardier pod řadou CSeries. V červenci 2018 (poté, co Airbus vstoupil do projektu), bylo letadlo přejmenováno na Airbus A220, přičemž Airbus ovládal 50,01% podíl, s 31% podílem v Bombardieru a 19% ve vlastnictví kanadské společnosti Investissement Québec. První prototyp menší verze byl postaven v září 2013, prototyp většího typu vzlétl poprvé v únoru 2015. V roce 2016 obě verze letadla vstoupily do služby u svých prvních zákazníků. Na konci roku 2018 měl Bombardier 537 pevných objednávek a dodal celkem 57 letadel.